27-01-2024 - Cigalera i Muntanyó d'Àrreu
04-02-2024 - Clósos des de Beret
02-02-2024

Skimobike a Tuqueta de Mont i Tuc de Samont

Sortim amb bici des de Pont de Sus, la pista està tallada just després de les rampes fortes on hi ha el trencant de la pista que ve de Vilamòs. Pugem amb bici fins a la cota 1500 on el cartell marca que falten 2 km pel Saut deth Pisch, podíem haver-les deixat 400 m abans on començava la neu continua. A partir d’aquí neu contínua fins als cims. Seguim per la pista fins a Plan des Artiguetes , continuem amunt per la pista que porta a la cabana de Mont sense arribar-hi i retallant les llaçades que fa la pista. Pugem a la Tuqeta de Mont per la carena nord portejant els esquís els darrers 100 m. Baixem cap al coll entre la Tuqueta i el Samont i remuntada final al Samont. Tot amb neu bastant dura però sense necessitat de ganivetes.
Baixem des de el cim fins a una coma que queda sota el coll entre els dos cims amb bona neu primavera, remuntada al coll i baixada per neu dura de la vessant nord resseguint les traces de pujada excepte quan arribem a la segona llaçada de la pista de la Cabana de Mont on ja no la deixem fins a Plan d’Aritguetes i arribar a les bicis.
Vist com està el panorama aquestes contrades encara conserven prou neu i tenen bones possibilitats de rutes.

Punt on deixem les bicis